9:41 PTG

Alien bina piramid!

Anehnya, sudah lebih 4,300 tahun berlalu, sehingga kini masih belum ditemui rekod atau sebarang tulisan jelas pada dinding piramid menunjukkan siapa membangunkan sturuktur binaan itu dan untuk siapa ia dibina?Hal inilah yang membingungkan para saintis di seluruh dunia sejak sekian lama.Binaan ini berketinggian 146 metre, iaitu bersamaan setinggi bangunan pencakar langit 45 tingkat.Ia dibangunkan menggunakan 100,000 blok batu besar yang setiap satu beratnya mencecah2,500 kilogram hingga 50,000 kilogram.Namun sehingga hari ini, tidak seorang pun tahu apakah teknologi yang digunakan dan siapakah yang memperlenalkan teknoloji ini?

pada tahun 1837, seorang askar British dan pengkaji piramid ,Richard William Howard Vyse telah mengejutkan dunia menerusi penemuan tanda nama fir'aun khufu yang memerintah mesir daripada tahun 2583 hingga 2606 SM pada dinding piramid.Lalu, mereka mendakwa piramid itu adalah hak milaik khufu.Bagaimanapun,ia telah menimbulkan kesangsian di kalangan penyelidik lain.Penulis buku berjudul The Message Of sphinx pada tahun 1996, GrahamHancock, misalnya menyoal apakah bukti menyokong penemuan tanda tersebut?

Jelas sekali, katanya, ia telah dipalsukan oleh Vyse. Justeru, siapa orang penting yang membinanya. persoalannya, apakah benar masyarakat Mesir yang mendirikan piramid itu? pengarang buku The Orion Mystery, Robert Bauval dan Adran Gilbert mendakwa, tidak terdapat rekod bahawa mereka pernah membinanya. Piramid itu bukan dibina oleh orang mesir, sebaliknya ia dibangunkan dengan bantuan segerombolan makhluk asing dari angkasa lepas.

Seorang penulis Ancient Astronaut dan penterjemah penulisan sumeriah, Zecharia sitchin juga menegaskan bahawa tulisan sumeriah menunjukkan makhluk asing memanggil Annunaki dari ankasa lepas untuk mengunjungi bumi dan mengajarkan manusia kemahiran bertukang.Seorang arkitek England,lan Lawton,menyokong kenyataan itu dengan berkata, piramid dibina sebagai "penanda tanah" untuk annunaki dan pelawat-pelawat asing melawat bumi dari angkasa lepas.

Mereka mempertikaikan, bagaimana mungkin manusia dahulu dapat membangunkan sturuktur yang begitu besar, mengangkat bongkah batu kapur seberat ribuan kilogram sehigga ke paras tertinggi 146 metre dan melicinkannya sehigga kilauan batu itu dapat dilihat walau jarak berbatu-batu jauh. Walhai orang mesir kuno pada saat dikatakan tidak memiliki pengetahuan dan alat untuk membina piramid tersebut?

Sedangkan, percubaan sekumpulan saintis moden membina piramid menggunakan teknologi moden yang ada sekarang ini hanya berjaya menyiapkan 1/40, selepas 100 hari.Inikan pula ingin mengatasi usia pembinaan piramid asal yang mengambil masa selama 20 tahun.

Juga, dipersoalkan bagaimana mereka menyukat ketiggian(481) piramid itu hampir tepat 1/1,000,000 jarak daripada bumi ke matahari (480.6 bilion kaki), mengukur dengan tepat garisan longitud dan latitud piramid yang terletak 31 darjah ke utara dan 31 darjah barat dengan sudut crrun tepi 52 darjah? Apakah semua itu secara kebetulan? Tidak... Hakikatnya, mereka memang bijak pandai.

Menurut, pengamal sains dari universiti Nttingham, England, Matin Stower, mengatakan bahawa piramid itu sebernarnya telah dibina oleh orang Mesir kuno yang diketuai oleh arkiteknya, iaitu Hemon sebagai makam khufu dan bukannya dibangunkan oleh makhluk asing seperti yang didakwa. Spiritural terkenal Amerika yang juga pengamal psikik terkenal dunia, Edgar Cayre (1887-1945), memgatakan piramid dibina oleh paradaban Mesir yang lebih maju.Kemudian,

0 ulasan: